Kvinna i orange tröja springer.

Träningsschema för bassängfria veckor

Underlätta din landträning med det här tvåveckorsprogrammet. Kör hårt!

Simmaren Louise Hansson

Stark, snabb och skadefri simmare

Håll dig skadefri i bassängen med några enkla prehabövningar som stärker och förbättrar rörligheten i dina leder och muskler.

Vattenpolospelare

Stå pall för vattenpolo!

Enkla övningar som bygger upp och stärker precis där du som vattenpolospelare behöver det för att hålla dig stark och skadefri.

Rörlighet före bassängen

Att väcka kroppen snällt med några rörlighetsövningar är en bra idé för den som vill bli snabbare på att simma. Genom att köra igenom lederna och musklerna lite innan du hoppar i vattnet kommer du att kunna hålla en bättre teknik i din simning och dessutom är både nervsystemet och musklerna lite mer förberett på […]

Vansbrosimningen i siffror

Vansbrosimningen fyller 70 år i år. Här presenterar vi jubilaren i siffror.

Hemmaträning för alla!

Enkla men tuffa träningsprogram för dig som vill öka flåset och styrkan på land.

Sarah Sjöströms hemmaträning

Träna rumpan hemma med Sarah Sjöström

Kör Sarah Sjöströms bästa övningar för att stärka höfterna och rumpan. Ett perfekt pass att köra hemma!

5 steg till rätt våtdräkt

En liten guide till dig som är på väg att kasta dig in i våtdräktsdjungeln.

Simhopparen Emilia Nilsson Garip

Skadefri simhoppare på sex steg

Klara av den tuffa träningen som det innebär att vara simhoppare genom att satsa lite extra på snabba och smarta prehabövningar.

Kvinna springer i vatten.

Våga ta steget till swimrun!

Swimrun-scenen i Sverige har blivit stor de senaste åren. Men har du testat? Annars är det dags nu! Här får du fem snabba tips att tänka på.